Warunki reklamacji

Warunki reklamacji sklepu internetowego (e-sklepu) - integralna część warunków handlowych

Artykuł I
Procedura reklamacji towaru

1. Pobierz i wypełnij ten dokument na komputerze.
2. Wypełniony dokument prosimy przesłać na adres e-mail reklamacje@evpartner.pl z tematem „Reklamacja + numer zamówienia“
3. Proszę czekać na zarejestrowanie Twojej prośby oraz na dalsze instrukcje, które prześlemy na adres e-mail w ciągu 24 godzin.

Artykuł II
Treść warunków reklamacji

 1. Reklamować można tylko towary, które zostały zakupione u sprzedawcy i które są własnością kupującego.

2. W przypadku, gdy prawo własności jeszcze nie przeszło z sprzedającego na kupującego, sprzedający zastrzega sobie prawo do rozpatrzenia reklamacji dopiero po całkowitej zapłacie zgodnie z § 151a i nast. Kodeksu cywilnego.

3. Jeśli kupujący jest konsumentem (osobą fizyczną, która nie działa w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, zatrudnienia lub zawodu), na wszystkie oferowane towary udziela się gwarancji na okres 24 miesięcy, chyba że przy towarze wskazano inaczej, a postępuje się zgodnie z ustawą o ochronie konsumentów, Kodeksem cywilnym oraz tymi warunkami reklamacji. Jeśli kupujący nie jest konsumentem, postępuje się zgodnie z przepisami Kodeksu handlowego, a okres gwarancji wynosi 1 rok, chyba że przy towarze wskazano inaczej, a na te warunki reklamacji nie odnosi się zgłoszona reklamacja. Okres gwarancji rozpoczyna się od dnia odbioru towaru od przewoźnika lub bezpośrednio od sprzedającego, jeśli kupujący odbiera towar osobiście w dniu jego odbioru.

4. Kupujący jest zobowiązany zgłosić reklamację niezwłocznie u sprzedającego, niezwłocznie po stwierdzeniu wady.

5. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia lub nieprawidłowego działania konkretnego towaru lub jego części, kupujący w przypadku zgłaszania reklamacji jest zobowiązany wysłać ten towar w całości ze wszystkimi akcesoriami, dodatkami i częściami, tak jak został dostarczony przez sprzedającego.

6. Odpowiedzialność za wady nie dotyczy wad spowodowanych następującym użytkowaniem: a. wada powstała na skutek uszkodzenia mechanicznego towaru przez kupującego, b. niewłaściwego obchodzenia się z towarem w sposób inny niż wskazano w instrukcji obsługi, c. używaniem towaru w warunkach, które nie odpowiadają swoim wilgotnością, wpływami chemicznymi i mechanicznymi naturalnego środowiska towaru, d. zaniedbaniem pielęgnacji i konserwacji towaru, e. uszkodzeniem towaru nadmiernym obciążeniem, f. używaniem towaru wbrew warunkom określonym w dokumentacji, ogólnym zasadom, normom technicznym lub przepisom bezpieczeństwa lub innym naruszeniem warunków gwarancji.

7. Z odpowiedzialności za wady są również wyłączone wady, które powstały w wyniku klęski żywiołowej.

8. Odpowiedzialność za wady nie dotyczy również zwykłego zużycia towaru (lub jego części) spowodowanego użytkowaniem towaru. Krótsza żywotność produktu nie może być uznawana za wadę i nie można jej reklamować.

9. Reklamowane towary zaleca się starannie zapakować i postępować zgodnie z instrukcjami zawartymi w artykule I warunków reklamacji.

10. Sprzedający potwierdzi przyjęcie reklamacji i wyda kupującemu potwierdzenie zgłoszenia reklamacji towaru w odpowiedniej formie. Za dzień zgłoszenia reklamacji uważa się dzień jej doręczenia sprzedającemu. Jeśli nie można potwierdzenia dostarczyć od razu, musi być dostarczone bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż wraz z dokumentem dotyczącym załatwienia reklamacji. Potwierdzenie dotyczące załatwienia reklamacji zostanie wysłane elektronicznie na wskazany adres e-mail konsumenta.

11. Sprzedający jest zobowiązany określić sposób załatwienia reklamacji niezwłocznie, w złożonych przypadkach w ciągu 3 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. W uzasadnionych przypadkach, szczególnie jeśli wymagana jest złożona ocena techniczna towaru, najpóźniej w ciągu 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Po określeniu sposobu załatwienia reklamacji sprzedający niezwłocznie rozpatrzy reklamację, w uzasadnionych przypadkach reklamacja może być załatwiona później. Załatwienie reklamacji nie może jednak trwać dłużej niż 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Po upływie 30-dniowego terminu na rozpatrzenie reklamacji kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna i otrzyma zwrot pełnej kwoty za towar lub ma prawo wymienić towar na nowy.

12. Prawa kupującego przy zgłaszaniu reklamacji:

  1. przy usuwalnej wadzie kupujący ma prawo, aby została ona usunięta bezpłatnie, prawidłowo i w terminie. O sposobie usunięcia wady decyduje sprzedający. Kupujący może żądać zamiast naprawy wady (napraw) wymiany wadliwego towaru na wolny od wad, jeśli nie spowoduje to sprzedającemu nieproporcjonalnych kosztów w zależności od ceny towaru lub wagi wady,
  2. w przypadku wystąpienia wady nieusuwalnej, która uniemożliwia prawidłowe użytkowanie rzeczy do danego celu, kupujący ma prawo albo do wymiany towaru, albo do odstąpienia od umowy kupna (zwrot pieniędzy) lub zniżki na cenę,
  3. reklamacja jest uważana za załatwioną, jeśli zakończono postępowanie reklamacyjne przez przekazanie reklamowanego towaru, jego wymianę lub zwrot ceny zakupu towaru, pisemne wezwanie do odbioru świadczenia lub jego uzasadnione odrzucenie.

13. Nienaruszenie towaru, tj. nienaruszenie opakowania (zgodnie z instrukcjami przy odbiorze towaru) należy sprawdzić przy odbiorze towaru, ponieważ towar podczas transportu może ulec uszkodzeniu, zaleca się kupującym rozpakować towar i dokładnie go obejrzeć w obecności przewoźnika. Podpisując kuriera, oświadczasz, że opakowanie jest nienaruszone.

Te warunki reklamacji są integralną częścią warunków handlowych, a sprzedający zastrzega sobie prawo do ich zmiany w dowolnym momencie, nawet bez wcześniejszego powiadomienia kupującego.

Data aktualizacji: 1.1.2024